English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: شنبه ٢٩ مهر ١٣٩٦

 
    
 
 

نام :                حسن

نام خانوادگی   ابراهیم پور صدقیانی

مدرک تحصیلی دکتری انفورماتیک پزشکی

پست :             مسئول آموزش

 

 

نام :               سهراب

نام خانوادگی  پیوند

مدرک تحصیلی : کارشناس شیمی

 پست :            کارشناس آموزش

 


 

نرم افزارهای مورد استفاده :

  1. برنامه آموزشی سماء
  2. برنامه تصحیح و تحلیل آزمونها
  3. برنامه اتوماسیون اداری

  

 

رسالت اداره آموزش

برنامه ریزی ، سازماندهی،هماهنگی امور آموزشی دانشجویان در راستای رسالت دانشکده کنترل و نظارت در اجرای قوانین و مقررات آموزشی

 

وظایف

انجام کلیه امور آموزشی مربوط به ثبت نام ،انتخاب واحد،برگزاری کلاسها و امتحانات ، اعلام نمرات و فراغت از تحصیل دانشجویان مقاطع کاردانی،کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی

 

فرآیندها

  1. فرایند اصلاح وتجدید نظر در نمره

    فرایند انتخاب واحد اینترنتی
  2. فرایند برگزاری امتحانات

  3. فرایند حذف اضطراری

  4. فرایند حضور و غیاب

  5. فرایند فراغت از تحصیل

  6. فرایند معرفی دانشجوی مشروط به مرکز مشاوره

  7. فرايند حذف و اضافه

 

آئین نامه های آموزشی :

گزيده اي از مقررات آموزشي :

( مصوبه بيست و ششمين جلسه شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشکي در تاريخ 23/3/83 )

  • در نظام واحدي ارزش هر درس با تعداد واحدهاي آن درس سنجيده مي شود قبولي يا مردودي دانشجو در يك درس به همان درس محدود است.
  • هر واحد درس نظري معادل 17 ساعت و هر واحد درس عملي معادل 34 ساعت در طول يك نيمسال تحصيلي تدريس مي گردد .
  • هر نيمسال تحصيلي عبارت از 17 هفته آموزش و دوره تابستاني برابر 6 هفته آموزشي است .
  • گذراندن درسهاي پيش نياز دانشگاهي و ضوابط آن بر طبق برنامه اي كه توسط شوراي آموزشي دانشگاه تعيين مي گردد , انجام مي پذيرد .
  • دانشجو در هر نيمسال تحصيلي در كليه مراحل آموزشي مجاز است بين 12 تا 20 واحد درسي انتخاب نمايد .

دانشجوي مشروط :

  • دانشجويي كه در يك نيمسال تحصيلي معدل او كمتر از 12 باشد .
  • دانشجوي مشروط حق انتخاب بيش از 14واحد درسي را ندارد .
  • دانشجو مي تواند در هر نيمسال تحصيلي در مهلتي كمتر از دو هفته پس از شروع نيمسال تحصيلي حداكثر دو درس خود را حذف يا براي دو درس ديگر ثبت نام نمايد مشروط بر اينكه تعداد واحدهاي درسي از حدود مقرر 20 واحد تجاوز ننمايد .
  • غيبت هاي مجاز براي هر واحد درس نظري 17/4 مجموع ساعات درس كلاسهاي تشكيل شده مي باشد . در صورتي كه دانشجو در 17 ساعت درسي غيبت بيش از حد مجاز داشته باشد در صورت موجه بودن غيبت واحد فوق حذف و در غير اين صورت نمره صفر به آن درس منظور مي گردد .
  • حداقل نمره قبولي در هر درس نظري و آزمايشگاهي 10 و كارآموزي در عرصه 12 مي باشد .

 ثبت نام

دانشجو موظف است در هر نيمسال تحصيلي در زماني كه دانشگاه اعلام مي كند براي ادامه تحصيل و انتخاب واحد به اداره آموزش مراجعه کند ، عدم مراجعه دانشجو براي نام نويسي در يك نيمسال بدون اطلاع و عذر موجه به منزله ترك تحصيل است و دانشجو اخراج خواهد شد .

 تعداد واحدها

  • هر دانشجوي دوره روزانه در هر نيمسال تحصيلي حداقل 12 و حداكثر تا 20 واحد درسي را بايد انتخاب كند .

تبصره 1 : در صورتي كه ميانگين كل نمرات دانشجو در يك نيمسال تحصيلي حداقل 17 باشد مي تواند با نظر استاد راهنما و موافقت دانشكده در نيمسال بعد حداكثر تا 24 واحد درسي را انتخاب كند .

تبصره 3 :تعداد واحدهاي انتخابي در دوره تابستاني حداكثر 6 واحد درسي است.

  • اخذ واحد درسي همراه با كارآموزي در عرصه مجاز نمي باشد .

 طول دوره

حداكثر مدت مجاز در دوره كارشناسي پيوسته روزانه 6 سال است . در صورتي كه دانشجو نتواند واحدهاي دوره را در حداكثر مدت مجاز تحصيل با موفقيت بگذراند از دانشگاه مربوطه اخراج مي شود .

 حضور در جلسات درس

حضور دانشجو در تمام جلسات مربوط به هردرس الزامي است و ساعات غيبت دانشجو در هر درس نظري از 17/4 عملي و آزمايشگاهي 17/2 و كارآموزي در عرصه از 10/1 مجموع ساعات آن درس نبايد تجاوز كند ، در غير اينصورت نمره دانشجو در آن درس صفر محسوب مي شود .

تبصره 1 : غيبت در جلسات درس تا سقف مشخص شده در ماده 15 ، در صورتي مجاز خواهد بود كه با ارائه مدارك مستند و تشخيص استاد مربوطه موجه شناخته شود . نحوه برخورد با غيبت دانشجو ( موجه يا غير موجه ) بر عهده استاد و با تائيد شورای آموزشي دانشكده خواهد بود .

تبصره 2 : در صورتي كه غيبت دانشجو در هر درس بيش از ميزان تعيين شده درماده 15 باشد ولي غيبت او با تشخيص شوراي آموزشي دانشگاه موجه تشخيص داده شود ، آن درس حذف مي شود .

 غيبت در امتحان

غيبت غير موجه در امتحان هر درس به منزله گرفتن نمره صفر در امتحان آن درس است و غيبت موجه در امتحان هر درس موجب حذف آن درس مي گردد . تشخيص موجه بودن غيبت در جلسه امتحان بر عهده شوراي آموزشي دانشگاه است .

 حذف و اضافه

دانشجو مي تواند در هر نيمسال تحصيلي , فقط در مهلتي كمتر از دو هفته پس از شروع نيمسال تحصيلي حداكثر دو درس ديگر اخذ نمايد يا دو درس اخذ شده خود را حذف يا دو درس اخذ شده خود را با دو درس ديگر جابجا نمايد ، مشروط بر آنكه تعداد واحدهاي اخذ شده وي از حد مقرر تجاوز نكنند .

تبصره 1 : غيبت در جلسات کلاسی دو هفته اول هر درس به دليل حذف و اضافه و يا به هر دليل ديگر مجاز نيست و در صورت پيش آمد ، جزو حداكثر غيبت مجاز دانشجو ( ميزان تعيين شده در ماده 15 ) محاسبه و مفاد ماده مذكور اجرا خواهد شد .

تبصره 2 : حذف و اضافه در دوره تابستاني امكان پذير نيست .

  • در صورت اضطرار , دانشجو مي تواند تا 5 هفته به پايان نيمسال تحصيلي مانده ، فقط يكي از درسهاي نظري خود را با تائيد گروه آموزشي مربوط حذف كند ، مشروط بر آنكه اولاً غيبت دانشجو در آن درس بيش از 17/4 مجموع ساعات آن درس نباشد و ثانياَ ، تعداد واحدهاي باقيمانده وي از 12 واحد كمتر نشود .
  • حذف كليه درس هاي اخذ شده در يك نيمسال ، حداكثر تا قبل از شروع امتحانات پايان آن نيمسال تنها در صورتي مجاز است كه بنا به تشخيص شوراي آموزشي دانشگاه ، دانشجو قادر به ادامه تحصيل در آن نيمسال نباشد . در اين صورت آن نيمسال براي دانشجو مرخصي تحصيلي محسوب خواهد شد . محاسبه يا عدم محاسبه اين مرخصي در سنوات مجاز تحصيل دانشجو به عهده شوراي آموزشي دانشگاه است .

 ارزيابي پيشرفت تحصيلي دانشجو

  • نتيجه ارزيابي پيشرفت تحصيلي دانشجو براساس مفاد مندرج در ماده 20 و 21 به صورت نمره تعيين ميشود و نمرات دانشجو در هر درس به صورت عددي بين صفر تا بيست مشخص مي گردد .
  • حداقل نمره قبولي در هر درس نظري و آزمايشگاهي 10 و كار آموزي و كار آموزي در عرصه 12 مي باشد . دانشجويي كه در هر يك از دروس اجباري مردود مي شود ، در اولين فرصت , ملزم به تكرار آن است . با اين حال نمرات كليه دروس اعم از قبولي و ردي در كارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه ميانگين نيم سال مربوط و ميانگين كل منظور مي شود .  

 تبصره 2 : هر يك از دروس نظري و عملي نمره مستقل دارند , اما نمره دروس نظري عملي كه يك درس محسوب مي شوند ، معدل دو قسمت نظري و عملي و با توجه به ضرايب هر كدام است . در صورتي كه معدل دو قسمت نظري و عملي به 10 نرسد و يا يكي از آنها از 8 كمتر باشد ، هر چند معدل به 10 رسيده باشد هر دو قسمت بايد مجدداً تكرار شود .

تبصره 3 : به استناد نامه شماره 516090/13/4 مورخه 30/10/88 دبير شوراي آموزش علوم پايه پزشکي و مصوبه شوراي آموزشي دانشگاه مقرر شد در پایان ترم 6 آزمون پيش کارآموزي از کليه دانشجويان حائز شرايط اخذ گردد .

الف) هيچکدام از واحدهاي اختصاصي اصلي پايه دانشجو باقي نمانده باشد .  

ب) دانشجو مشروط نباشد .

ج) کسب نمره حداقل 10 در هر ماده درسي و ميانگين حداقل 12 شرط قبولي مي باشد.

د) در صورتي که دانشجو در هر کدام از واحد درسي نمره کمتر از 10 کسب کند طبق نظر شوراي آموزشي دانشکده جهت جبران نمره خود مي تواند در آزمون اختصاصي همان درس شرکت کند ( يک هفته بعد )

هـ) کليه بندهاي فوق در خصوص دانشجوياني که مدرک تحصيلي آنان توسط دانشگاه علوم پزشکي اروميه صادر مي شود قابل اجراست و شامل دانشجويان مهمان نمي شود.

 اعلام نمرات

استاد موظف است گزارش نمره نهايي هر درس را حداكثر ظرف 10 روز پس از برگزاري امتحان آن درس به اداره آموزش دانشكده يا واحد مربوط تسليم نمايد.

تبصره : پس از اعلام نمره توسط آموزش , دانشجو مي تواند حداكثر تا 3 روز پس از اعلام نتايج اعتراضات خود را كتباً به آموزش دانشكده اعلام كند تا رسيدگي لازم صورت پذيرد .

 نام نويسي مشروط

ميانگين نمرات دانشجو در هيچ نيم سال تحصيلي نبايد كمتر از 12 باشد در غير اين صورت , نام نويسي دانشجو در نيم سال بعد , به صورت مشروط خواهد بود .

دانشجويي كه به صورت مشروط نام نويسي مي كند حتي در نيم سال قبل از كار آموزي در عرصه حق انتخاب بيش از 14 واحد درسي را ندارد .

 اخراج دانشجوي مشروط

در صورتي كه ميانگين نمرات دانشجو در دوره هاي كارداني و كار شناسي ناپيوسته در دو نيم سال تحصيلي ، اعم از متوالي يا متناوب و كارشناسي پيوسته در سه نيم سال متوالي يا 4 نيم سال متناوب ، كمتر از 12 باشد در هر مرحله اي از دوره كه باشد ، از ادامه تحصيل محروم مي شود .

مرخصي تحصيلي و انصراف از تحصيل

دانشجو مي تواند پس از گذراندن يك نيم سال تحصيلي ، در هر يك از دوره هاي كارداني و كارشناسي ناپيوسته حداكثر براي 1 نيم سال و در دوره كارشناسي پيوسته براي 2 نيم سال متوالي يا متناوب از مرخصي تحصيلي استفاده كند .

دانشجويان دوره شبانه مي توانند در هر يك از دوره هاي كارداني و كارشناسي ناپيوسته حداكثر براي 2 نيم سال و در دوره هاي كارشناسي حداكثر پيوسته براي 3 نيمسال متوالي يا متناوب ، از مرخصي استفاده كنند .

تبصره 1 : موافقت با مرخصي تحصيلي دانشجو در اولين نيم سال تحصيلي ، با شوراي آموزشي دانشگاه مي باشد .

تبصره 2 : مدت مرخصي تحصيلي جزو حداكثر مدت مجاز تحصيل دانشجو در هر دوره محسوب مي شود .

  • تقاضاي مرخصي تحصيلي بايد به صورت كتبي , حداقل دو هفته قبل از شروع نام نويسي هر نيم سال ، توسط دانشجو به اداره آموزش دانشگاه تسليم گردد .

تبصره 1 : چنانچه تقاضاي مرخصي خارج از زمان مقرر ارائه شود , تصميم گيري به عهده شوراي آموزشي دانشگاه است.

تبصره 3 : عواقب ناشي از مرخصي تحصيلي بر عهده دانشجو مي باشد .

انصراف از تحصيل

دانشجويي كه تمايل به انصراف از تحصيل داشته باشد بايد درخواست انصراف خود را شخصاَ به اداره آموزش دانشگاه يا دانشكده تسليم نمايد . اين دانشجو مجاز است فقط براي يك ماه قبل از پايان همان نيمسال تقاضاي انصراف خود را پس بگيرد . پس از انقضاي اين مهلت حكم انصراف از تحصيل وي صادر مي شود و پس از آن حق ادامه تحصيل در آن رشته را ندارد .

 انتقال و جابجايي

  • انتقال دانشجو با توافق دانشگاههاي مبدا و مقصد منوط به داشتن همه شرايط زير است :

الف) ادامه تحصيل متقاضي در دانشگاه مبدا از نظر مقررات آموزشي و انضباطي بلامانع باشد .

ب) متقاضي حداقل يك نيمسال از دوره آموزشي خود را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد .

ج) واحدهاي باقيمانده دانشجو براي دانشگاه مقصد , حداقل نصف كل واحدهاي دوره باشد .

د) ميانگين نمرات دروس گذرانده شده متقاضي , حداقل 12 باشد .

تبصره : انتقال محل تحصيل دانشجوياني که به دستگاههاي اجرايي خاص تعهد سپرده اند با رعايت شرايط ماده 40 و اعلام موافقت دستگاه اجرايي ذيربط ، امکان پذير است .

  • انتقال دانشجو به هر يك از دانشگاههاي تهران ممنوع است جز در موارد زير :

الف) شهادت , فوت يا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو به طوري كه وي به تشخيص مراجع قانوني به عنوان كفيل خانواده شناخته شود .

ب) بيماري صعب العلاج يا معلوميت موثر دانشجو , به نحوي كه به تشخيص شوراي عالي پزشكي قادر به ادامه زندگي به طور مستقل نباشد.

ج) ازدواج رسمي و دائمي دانشجوي دختر كه محل تحصيل يا اشتغال شوهر در تهران باشد به تائيد مراجع ذيربط .

تبصره 1 : هر يك از موارد مذكور در اين ماده بايد بعد از قبولي دانشجو در دانشگاه صورت گرفته باشد .

تبصره 2 : براي کارمندان رسمي يا پيماني دولت ارائه حکم اشتغال ضروري است و اگر شغل همسر آزاد است گواهي اشتغال و سکونت او در تهران بايد به تائيد مراجع قانوني يا نيروي انتظامي رسيده باشد .

تبصره 3 : در موارد استثنايي چنانچه محل تحصيل دانشجوي دختر در تهران باشد و همسر او نيز در شهرستان دانشجو باشد ، اگر رشته تحصيل دختر در شهرستان محل تحصيل همسر موجود نباشد ، همسر او مي تواند به تهران منتقل شود .

تبصره 4 : صحت هر يک از موارد مذکور بايد به تائيد دانشگاه مقصد نيز برسد .

  • انتقال از دوره هاي شبانه به روزانه و از دانشگاههاي غير حضوري (پيام نور ) به دانشگاههاي حضوري اعم از روزانه و شبانه و از دانشگاههاي غير دولتي به دانشگاههاي دولتي ممنوع است (مهمان شدن دانشجويان دوره روزانه دانشگاههاي دولتي در دوره شبانه و يا دانشگاههاي غير دولتي و بالعكس حتي براي گذراندن يك درس ممنوع مي باشد ) .

تبصره 2 : انتقال دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از کشور به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي داخل کشور تابع ضوابط و آيين نامه مربوط به خود مي باشد .

  • در صورت انتقال ، واحدهاي گذرانده شده دانشجو كه نمرات آنها 12 و يا بالاتر است پذيرفته مي شود و پذيرفتن واحدهايي كه نمره آنها كمتر از 12 و بيشتر از 10 است بر عهده دانشگاه مقصد است . در هر حال عدم پذيرش واحدهاي درسي دانشجوي انتقالي در حدودي مجاز است كه وي امكان گذراندن واحدهاي باقيمانده خود را در طول مدت مجاز تحصيل داشته باشد .

تبصره : تمام نمرات درسي دانشجو در دانشگاه مبدأ اعم از قبولي و يا ردي و سوابق آموزشي دانشجوي انتقالي از لحاظ مشروطي ، عيناً در کارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه ميانگين کل او محسوب مي شود .

انتقال دانشجو در طول مدت تحصيل در هر مقطع ، فقط يک بار مجاز است .

جابجايي

جابجايي دو دانشجو با موافقت دانشگاههاي مبدا و مقصد , پس از گذراندن حداقل يك نيمسال و در صورت احراز شرايط زير در طول مدت تحصيل براي يك بار بلامانع   است .

الف) ادامه تحصيل هر دو دانشجو در دانشگاههاي مبدا از نظر مقررات آموزشي و انضباطي بلامانع باشد .

ب) سال ورود به تحصيل هر دو دانشجو بايد يكسان باشد و در هر صورت هر دو دانشجوي متقاضي جابجايي نبايد بيش از 50% از واحدهاي دوره را گذرانده باشند .

تبصره 1 : براي جابجايي دانشجوياني كه به دستگاههاي اجرايي خاص تعهد سپرده اند , كسب موافقت دستگاه اجرايي ذيربط علاوه بر شرايط مذكور الزامي است .

تبصره 2 : جابجايي پذيرفته شدگان آزمون سراسري در هر سال تحصيلي با ارائه درخواست , پس از گذراندن يك نيمسال تحصيلي در دانشگاه مبدا , با رعايت مفاد اين فصل بلامانع است .

تبصره 3 : مدرك فراغت از تحصيل دانشجوياني كه جابجا شده اند , توسط دانشگاه مقصد صادر مي شود .

  • دانشجوي متقاضي جابجايي بايستي دو نسخه فرم مربوط به جابجايي را از دانشگاه محل تحصيل خود دريافت و تكميل نموده و در فاصله پانزدهم الي پايان تير ماه هر سال به آموزش دانشگاه مبدا تسليم نمايد.

تبصره : جابجايي منحصراَ يك بار در سال صورت خواهد گرفت و تقاضاهاي جابجايي بايستي حداكثر تا پايان مرداد ماه به دانشگاه مقصد رسيده باشد .

 دانشجوي ميهمان

تبصره : ميهماني از دوره هاي روزانه به شبانه و از دانشگاهها حضوري به غير حضوري و از دانشگاههاي دولتي به غير دولتي و برعكس ممنوع است .

  • ميهمان شدن دانشجو در يك دانشگاه مشروط بر اين است كه دانشجو حداقل يك نيمسال تحصيلي خود را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد .
  • هر دانشجو در هر رشته مي تواند حداكثر يك نيمسال در دوره كارداني و يا كارشناسي ناپيوسته و دو نيمسال در دوره كارشناسي پيوسته , در يك دانشگاه به طور تمام وقت , به صورت ميهمان تحصيل كند . در هر حال واحدهايي كه دانشجو به صورت ميهمان , چه به صورت تمام وقت و چه به صورت تك درس در يك يا چند دانشگاه گذرانده است , نبايد از 40 درصد كل واحدهاي دوره تجاوز كند .

تبصره : حداقل نمره قبولي دانشجوي ميهمان در دانشگاه مقصد 12 مي باشد و واحدهايي را كه دانشگاه مقصد با نمره كمتر از 12 گذرانده است بايد مجدداً بگذراند .

 تغيير رشته

  • دانشجو در طول دوران تحصيل در مقطع كارداني و كارشناسي پيوسته مي تواند با داشتن شرايط زير و موافقت دانشگاه ذيربط از رشته اي به رشته ديگر تغيير رشته دهد :

الف) ادامه تحصيل متقاضي در رشته قبلي از نظر مقررات آموزشي بلامانع باشد .

ب) حداقل يك ششم و حداكثر يك دوم واحدهاي دوره را گذرانده باشد .

ج) نمره آزمون ورودي متقاضي در سال ورود به دانشگاه از نمره آزمون پايين ترين فرد پذيرفته شده در سهميه و رشته مورد تقاضا در همان سال در دانشگاه مقصد كمتر نباشد .

د) با توجه به حداكثر مدت مجاز تحصيل , امكان گذراندن واحدهاي درسي مورد نياز در رشته جديد را داشته باشد .

  • تغيير رشته در مقاطع هم سطح صورت مي گيرد , در غير اين صورت فقط از مقطع بالاتر به مقطع پايين تر امكان پذير است .

 تغيير رشته توام با انتقال

  • در صورتي كه دانشجو همزمان داراي شرايط انتقال و همچنين شرايط تغيير رشته باشد , تغيير رشته توام با انتقال بلامانع است .
  • متقاضي تغيير رشته بايد درخواست خود را همراه با مدارك لازم حداقل 6 هفته پيش از شروع نيمسال تحصيلي به اداره آموزش دانشگاه محل تحصيل خود تسليم نمايد .

 

 

آئيـن نامـه انضبـاتي دانشجـويي

« بسمه تعالي »

 

وَالمُؤمِنُونَ وَ المُؤمِنَاتُ بَعضُهُم اَولِيَاءُ بَعضٍ يَأمُرُونَ بِالمَعرُوفِ وَ يَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ     ( آيه 71 سوره توبه )

اگر دانشگاه اصلاح شود ، مملکت اصلاح مي شود .                                   امام خميني « ره »

سلام عليکم

به منظور تحکيم و تثبيت ارزش هاي اسلامي در محيط دانشگاهها و قطع وابستگي کامل از فرهنگ مبتذل غرب و تحقق بخشيدن به وصاياي شهداي راه حق و دستيابي به اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي و در اجراي مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، بر تمامي دانشجويان فرض است که ضمن رعايت کليه مقررات اداري و آموزشي و ساير قوانين نظام جمهوري اسلامي در محيط دانشگاهها موارد مشروحه ذيل را دقيقاً رعايت نمايند و در صورت داشتن تخلفات ذيل طبق شيوه نامه اجرايي انضباطي با فرد خاطي برخورد خواهد شد .

 الف) جرائم عمومي : تهديد ، تطميع ، توهين ، فحاشي ، هتاکي ، افتراء ، ضرب و جرح ، جعل ، سرقت ، ارتشاء ، کلاهبرداري ، اختلاس ، قتل عمد ، شرکت يا معاونت در قتل .

 ب) تخلفات آموزشي و اداري : تقلب در امتحان ، فرستادن شخص ديگري بجاي خود به امتحان يا شرکت به جاي ديگري در امتحان ، عدم رعايت مقررات دانشگاه ، عدم رعايت مقررات خوابگاه ، ايراد خسارت به اموال عمومي يا خصوصي يا خيانت در امانت.

 ج) تخلفات سياسي : عضويت در گروهکهاي محارب يا مفاسد يا ملحد يا هواداري و انجام هر عملي به نفع آنها ( از قبيل فعاليت و تبليغ به نفع آنها ) ، دادن اطلاعات خلاف واقع يا کتمان واقعيات از روي عمد نسبت به خود يا گروهکهاي محارب يا مفاسد يا افراد وابسته به آنها ، توهين به شعائر اسلامي يا ملي و ارتکاب اعمالي بر ضد نظام مقدس جمهوري اسلامي .

 د) تخلفات اخلاقي : استعمال مواد مخدر يا شرب خمر يا قمار يا مداخله در خريد و فروش و توزيع اينگونه موارد ، تشکيل جلسه يا همکاري براي استعمال مواد مخدر ، استفاده از نوارهاي ويديويي يا صوتي يا لوح هاي رايانه اي يا عکسهاي مستهجن يا مداخله در خريد و فروش يا تکثير و توزيع اينگونه وسايل ، عدم رعايت پوشش غير منطبق با شئونات دانشگاه يا آرايش مبتذل ، عدم رعايت شئونات دانشجويي ( ارتکاب اعمال يا رفتاري که خلاف منزلت دانشجويي محسوب مي شود ) ، عدم رعايت موازين شرعي در ارتباط با نامحرم ، ايجاد مزاحمت ، داشتن رابطه نامشروع ، تشکيل يا شرکت در جلسات نامشروع ، انجام عمل منافي عفت .

 الف ) تنبيهاتي که با حکم شوراهاي انضباطي دانشگاه يا شوراي مرکزي انضباطي بر حسب نوع تخلف نسبت به دانشجويان مي تواند اعمال شود .

  1. 1.اخطار شفاهي
  2. 2.تذکر کتبي بدون درج در پرونده دانشجو
  3. 3.اخطار کتبي بدون درج در پرونده دانشجو
  4. 4.تذکر کتبي و درج در پرونده دانشجو
  5. 5.توبيخ کتبي و درج در پرونده دانشجو
  6. 6.دادن نمره 25/0 در درس يا امتحان مربوط به تخلف
  7. 7.محروميت از تسهيلات رفاهي دانشگاه از قبيل وام ، خوابگاه و غيره از يک ماه تا طول مدت باقيمانده از تحصيل
  8. 8.دريافت خسارت از دانشجو در مواردي که تخلف منجر به ايجاد ضرر و زيان شده باشد .
  9. 9.منع موقت از تحصيل به مدت يک نيمسال بدون احتساب سنوات
  10. 10.منع موقت از تحصيل به مدت يک نيمسال با احتساب سنوات
  11. 11.منع موقت از تحصيل به مدت دو نيمسال بدون احتساب سنوات
  12. 12.منع موقت از تحصيل به مدت دو نيمسال با احتساب سنوات

 ب ) تنبيهاتي که فقط با حکم شوراي مرکزي انضباطي نسبت به دانشجو مي تواند اعمال شود .

  1. 13.منع موقت از تحصيل به مدت سه نيمسال بدون احتساب سنوات
  2. 14.منع موقت از تحصيل به مدت سه نيمسال با احتساب سنوات
  3. 15.منع موقت از تحصيل به مدت چهار نيمسال بدون احتساب سنوات
  4. 16.منع موقت از تحصيل به مدت چهار نيمسال با احتساب سنوات
  5. 17.تغيير محل تحصيل دانشجو (همراه با تغيير رشته تحصيلي در صورت لزوم)
  6. 18.تبديل دوره تحصيلي دانشجو از روزانه به شبانه .
  7. 19.اخراج دانشجو از دانشگاه با حفظ حق شرکت مجدد در آزمون ورودي
  8. 20.اخراج و محروميت از تحصيل در کليه دانشگاهها از 1 تا 3 سال .

 لازم به توضيح است کميته انضباطي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اروميه خود را موظف به حسن اجراي اين قوانين مي داند و در صورت عدم رعايت موارد فوق با متخلفين طبق قوانين کميته انضباطي شديداً برخورد خواهد شد .

آمار دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی :

 

 

نیمسال اول 96-95

کارشناس پرستاری

143

کارشناس مهندسی بهداشت محیط

67

کارشناسی اطاق عمل

18